donderdag 12 maart 2015

Het zal je maar gebeuren ...

Mijn dochter had vandaag een condoleance kaartje nodig.....of wij die nog hadden.
Nu hebben wij nog heel veel drukwerk condoleance kaarten uit onze winkel dus daar kon ik haar wel 1 2 3 mee helpen.
Alleen vertelde ze toen dat het om een overleden baby ging. Drie maanden te vroeg geboren en na een infectie overleden.
Het zal je maar gebeuren, ik werd er helemaal akelig van en besefte na het zien van het geboorte / rouwkaartje dat een standaard " grote mensen" condoleance kaart daar niet gepast voor was.
Ik heb voor haar een condoleance kaartje gemaakt in de stijl van het rouwkaartje.
Niks zwart, grijs en kil maar een lief kaartje met wel wat kleur.
Het klinkt een beetje raar om te zeggen dat ik dit kaartje met plezier gemaakt heb maar het heeft me wel veel voldoening gegeven.
Ik heb geen tekst op de kaart gezet, denk dat een woord van medeleven binnenin de kaart beter is.


Al lijkt het zo op het eerste gezicht niet zo, het is een one layer kaartje.
Helemaal gemaakt door te maskeren en een hartjes stencil te gebruiken.
De basis was een 11 x 11 cm SB kartonnetje waarbij de vlinder rechtsboven in de hoek stond.
Ik heb van de boven en rechter zijkant een stukje afgesneden om de vleugels van de vlinder heen.
Zo lijkt het of de vlinder van het kaartje af wil vliegen.
Alles ingekleurd met Memento markers.

Vlinder stempel : sheet 123 B

groetjes Ank

2 opmerkingen:

Simone zei

Wat een mooie kaart!
Uit ervaring weet ik dat het ontzettend gewaardeerd wordt om een zelfgemaakte kaart te krijgen in deze situatie. Het feit dat je er aandacht en tijd aan besteedt hebt doet hen vaak erg goed.
Groetjes Simone

Gerrina zei

Mooie kaart; denk dat ze deze heel bijzonder vinden! Fijn weekend, Gerrina