zondag 23 september 2012

Slow Cooker kip

Afgelopen week hebben wij ons een "slow Cooker" ook wel een crockpot genaamd aangeschaft.
En ooooow boy, wat ben ik blij met dat ding !
Als eerst ben ik begonnen met het maken van HET zoete broodbeleg uit mijn jeugd, CARAMELCO.
Bijna iedereen die een beetje van mijn leeftijd is zal het zich herinneren.
Daarna volgde er nog een runderstoofpotje en een kip met honing en mosterd pannetje.
Vandaag waren de kippenbouten aan de beurt om in de crockpot gaar te sudderen.
Een paar uien in ringen onder in de pot en daar bovenop de gekruide kippenbouten, verder niks.
Een uurtje op stand High en daarna nog een uurtje of 5 op stand Low.
Ondertussen zijn we bij opa op bezoek gegaan en toen we thuiskwamen waren de boutjes heerlijk crispy en vielen ze zo van het bot.
Wat een uitvinding, je mikt alles in de keramieke pot, gaat je ding doen en de rest gaat vanzelf.
Eigenlijk niks nieuws, een eeuwigheid geleden stopte mensen hun kookpot al in een hooikist om te garen.
Voor mij is deze keukenhulp in ieder geval nieuw en ik vind het fantastisch !

Groetjes ank.

3 opmerkingen:

Mag het een onsje minder zijn, zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ballie (Bennarda) zei

De kippenboutjes zien er heerlijk uit en ik weet dat de caramelco heerlijk smaakt.
groetjes Bennarda (Ballie)
smakelijk...............

Nicole zei

Ziet er heerlijk uit, Ank. Hoe gaat het verder met je?? Liefs, Nicole